Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-13, 16:01 #3
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2009
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2009
Citat:
Ursprungligen postat av martin-lb Visa inlägg
Jag gick själv från PC till en Macbook 13" för två år sedan ungefär och är grymt nöjd. Har aldrig haft några problem med operativet i sig, däremot så lade DVD spelaren av, men den byttes på garantin.

Det blir mestadels SSH, PHP kod, surfa WN (..) och mail samt en del Keynote (Powerpoint i Mac).

När jag är hemma så kör jag med trådlöst tangentbord o mus samt en extern skärm (1900x1200px). Har ingen riktig docka, kan leva med att plugga in två kablar typ :-)

Nackdelar är väl att de få gånger jag vill spela nåt som är PC-only (inte xbox/PS3) så är det bara att glömma. Har en del specialapplikationer för navigering mm som kräver Windows, de kör jag i en virtuell XP.

Om du inte använder Windows apps hela dagarna som inte finns till OSX så är det ett bra alternativ.

/M
Jag kan också rekomendera Macbook pro, har själv nyligen bytt till 13" från en otymplig 17" HP som bara krånglade.

Det är väl egentligen bara ETT enda program jag saknar, som är specialkodat och finns bara till Windows, men det har jag en stationär dator till. Annars går de mesta programmen att hitta till OS X.
ooskar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat