Jag håller med Westman och Bjorne. Det är faktiskt förälderns ansvar! Om han inte visste vad han gett sig in på så borde hon nog inte ha försett sin son med ett mobil abonnemang.
Tycker samtidigt synd om modern som troligen har blivit påsåld ett barn abonnemang.

Men det är dock inte ert problem.
Hade ni bett om t.ex. personnummer och användaruppgifter så kunde "sonen" likaväl ha skrivit att han är 18 så det är i slutändan upp till sonen att följt det ni skrev om målsmans godkännande.
Jag förstår även modern på ett sätt, men föräldrar behöver lära sig att de inte ska skylla på alla andra när de själva inte kan ha kontroll över sina barn.
Skriv typ såhär.
Hej, jag beklagar verkligen det som har hänt.
Verksamheten går inte ut på att utnyttja minderåriga till att dra in pengar till företaget. Det står klart och tydligt att man som minderårig måste ha målsmans godkännande. Det är då konsumentens ansvar till att följa det här. Detsamma gäller i en butik, om en minderårig går och köper en leksak utan målsmans godkännande så är det ju inte butikens fel.
Men jag förstår verkligen att ni är upprörd. Jag föreslår att ni ringer operatören och lägger in en tjänst mot betalningstjänster.
------------------
Skriv det dock finare och få henne att förstå att ni bryr er, utan att försöka "dumförklara" henne.
Vänta sen på svar ifrån modern och ta det därifrån.
Hon kanske förstår, hon kanske inte förstår och då får ni hitta på en alternativ lösning för att inte skapa dålig kundkontakt.