Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-12, 20:57 #22
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Johan, nu får du nog återigen hjälpa mig lite på traven för att jag ska förstå ditt resonemang och briljanta utsvävningar kombinerade med extravaganta påståenden som (ännu en gång) ser ut att vara tagna heeeelt ur det blå.

Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan Visa inlägg
Om det var dåligt betalt eller dåligt tålamod är upp till ägaren.
Svårt att ha tålamod om man får slut på pengar och inte kan betala tillbaka på lånet man använde för att köpa domänen?

Citat:
Var jag god för lite mer än $15miljoner skulle jag köpa den. Speciellt nu i dag- Det är pengar i banken hur du en ser på det. Även fast jag lägger upp en "parked" hemsida.
Är väll snarare så att om man investerar 15 miljoner på en domän så hamnar pengarna på någon annans bank?

Citat:
Dock så kommer Business.com på första plats i auktionensvägnar.
Källa på det? Så vitt jag vet så gick business.com för $7.5 miljoner, dessutom betalade köparen en stor del med aktier som sedan droppade ordentligt vid .com crashen så man kan ju verkligen disskutera vad det egentliga priset var.

Citat:
Men skulle domäner som tillexempel realestate.com, rental.com, insurance.com gå ut till auktion, då skulle det bli nya rekord i priser på domännamn.
Och vad grundar du påståendet att realestate.com, rental.com och insurance.com skulle vara värda mer än sex.com på?

Citat:
Näe. Så ont gör det inte, om det gör det, då är det dags att bli mer självcentrerad. Som Jay Abraham säger, bli en "doer". Inte en som ser på när saker händer, eller låter andra saker hända en själv.
Jag skulle nog påstå att det är precis tvärt om. För visst är man en "doer" om man tror på en idé så pass mkt att man lyckas övertyga andra och "raisa" kapital nog att göra en investering på 10 miljoner dollar för en domän? Och nog gör det ont om sedan idén inte fungerar och man är tvungen att göra sig av med sin investering?

Senast redigerad av eng3l den 2010-03-12 klockan 21:35
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat