Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-11, 13:27 #4
micnil micnil är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2008
micnil micnil är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2008
När vi gav oss in på att ta egna bilder så köpte vi ett helt kit med utrustning från England via http://www.tabletopstudio.com/. Det har fungerat mycket bra och eftersom deras ljustält och belysning finns i olika storlekar så kan du hitta något som passar både för små prylar ända upp till möbler. Jag fuskade lite tidigare med hemmabyggda ljustält och diverse konstiga belysningar men det blev aldrig riktigt bra. När jag köpte ljustältet och belysningen från TableTopStudio så insåg jag att det jag tidigare hade försökt göra var ren slöseri med tid. Dessutom är TableTopStudio mycket hjälpsamma. De ställde snabbt upp med lite råd och tips gällande både belysning och kamerainställningar när vi stötte på lite problem i början

Kameran vi kör med är en vanlig Canon EOS500D med standardobjektivet (18-55mm). Den har fungerat utmärkt även om jag är sugen på att testa ett makorobjektiv. Jag valde också att "bara" köpa Photoshop Elements istället för den stora professionella verisonen. Hittills är jag mycket nöjd med den funktionalitet som Elements erbjuder och även om jag ibland skulle vilja ha tillgång till funktioner i den stora Photoshop versionen så kan jag inte riktigt motivera att spendera de extra tuselappar detta kostar.
micnil är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat