Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-10, 13:17 #14
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Ursprungligen postat av SweCat Visa inlägg
Jag blir otroligt förvånad över Dreamlogistics antagande om utlämningsställen och Schenker, min erfarenhet är tvärtom människor på landsbygden i dag får åka oavsett för allt skickas till samma ställe vare sig det är DHl, Schenker eller posten. Oftast för mig som själv bor på landet så kommer Schenkers paket fram en dag före posten även om de är skickade samtidigt. Kan det vara så att ni använder schenkers ekonomitjänster? Då är nog leveranstiden längre, men med deras vanliga pakettjänst är de oftast lika snabba som posten.

Att säga att DHL däremot är bäst på paket håller jag inte med om. Varje gång jag ska ta emot något från DHL är det konstant strul. Min väninna har observerat detsamma och hon är nog den jag känner som e-handlar mest av alla. Hon köper i princip ALLT på nätet. Hon har konsekvent börjat välja bort webbutiker som levererar med DHL. Det är bland det första hon kollar, är leveransen med DHL, ja då går hon till en annan butik. För mig säger det en hel del om DHL...
Mitt "antagande" om utlämningsställen är inte att Posten har ett utlämningsställe överallt, däremot på bättre platser och ställen än exempelvis DHL eller Schenker.
Några exempel är mitt föräldrarhem som ligger i en mindre ort. Där har Posten ICA medans DHL och Schenker har en blomsterbutik som har betydligt sämre öppettider.

Ett annat exempel är min farmor som hämtar sina paket på Konsum när hon handlar men kommer det med Schenker får hon ta bussen till OKQ8 för att hämta ut paket.

Sen kan jag inte tala om hur det är i hela landet men generellt är detta vad vi har upplevt. Sen tror jag säkerligen att det skiljer mellan orter och utlämningsställen.
DreamLogistics är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat