Citat:
Ursprungligen postat av BarateaU
8. F S Data förbinder sig att www-utrymmet och kontot ska vara tillgängligt och fungerande minst 99,9% av den abonnerade tiden. Om www-utrymmet är tillgängligt mindre tid, minskas månadsavgiften med 1/725-del för varje påbörjad timme som www-utrymmet ej är tillgängligt (utöver 0,1 %). Prisreduktion och tillgänglighetsgaranti är årsbaserat. Några ytterligare ersättnings- eller skadeståndsanspråk kan ej ställas mot F S Data vid otillgängligt eller obrukbart www-utrymme. F S Data kan aldrig åläggas att ersätta större belopp per månad än motsvarande månadsavgift. Om felet ligger utanför F S Data:s möjlighet till kontroll och felavhjälpning utgår ingen ersättning. Det åligger www-gästen att själv påtala otillgängligt www-utrymme samt ersättningsanspråk för detta (enligt punkt 8).
|
M.a.o. så får man vänta upp till ett år innan man kan reklamera nertid och så får man hålla koll på hur mycket det varit under året själv. Om vi säger att vi har en nertid under hela två dygn i sträck (48 timmar!), vilket är katastrof för en del kunder, så får man då rätt till ersättning för 40 av dessa (8 räknas bort, 0,1% på ett år). om du har en månadsavgift på 1800:- så blir ersättningen enl. villkoren ovan: 40/725*1800=100:-
Det är lätt att ge garantier när man knappt behöver betala för dom...