Visa ett inlägg
Oläst 2010-02-26, 19:33 #5
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Gabor - det vi inte fick i debatt på internetdagarna tar du igen här! Här kommer en tanke som kanske passar bättre någon annanstans men ni får mig att tänka på det...

Jag hade också tänkt ett steg upp från webbhotell-konto tror jag - men kanske mer för att spara tid framöver - i alla fall om jag räknar med bra tillväxt framöver och vet jag kommer med det behovet. Byggde ett "spel" som vi växte från webbhotellskonto till 100 dedikerade servrar - och den resan var intressant just från hur behoven ändras under tiden man har bra tillväxt. Detta leder mig till min fråga...

Danielos - detta med klustrat webbhotell och just tanken att det skall inte finnas några gränser för vad ett delat kontot klarar av - var drar du gänsen egentligen? Dvs en sak är ju att man klarar av något för man kör klustrat (eller lastbalanserat på något sätt) - men på andra sidan står ekonomin. Om jag kör ett konto av dig - hur många processorer och servrar får jag ta i anspråk på ett delat konto innan ni - eller egentligen vem som helst som klustrar och delar upp sin kraft på många maskiner - tar ett steg och säger - nu behöver ni dedikerat eller VPS eller whatever ett steg upp är?

Bara för att vara öppen - vi har fortfarande resonemanget att om en server hugger en hel maskin (och kanske ibland från en delad databas också) så går gränsen där någonstans - oavsett om kraften finns eller ej så att säga. Vi för då en dialog för någonstans blir det osunt på ett eller annat sätt. Dvs kunden kanske riskerar nertid om inte en tung tillväxtkurva planeras ordentligt och någonstans vill vi säkra upp andra kunder - samt ekonomin så att säga.

Mycket babbel från mig - hoppas du fattar frågan Danielos...
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat