Visa ett inlägg
Oläst 2010-02-23, 15:22 #20
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Roligt vare på Internetdagarna i alla fall
Haha, herregud... Beklagar, det blev mycket tråkigare än vad jag hade hoppats på. Speciellt med sista-sekunden-byte av moderator och agenda. Ingen av oss vågade riktigt sticka ut hakan, så det blev inte särskilt mycket debatt heller.

Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Ingen fara, men det viktiga för trådskaparens behov är nog inte om man kallar det för cloud eller inte, utan att plattformen medger just skalbarhet och redundans, någon som inte ens en VPS eller en dedikerad server medger.
Där håller jag verkligen inte med dig... Just en VPS har ju stora möjligheter till att erbjuda en skalbarhet och redundans, som du inte hittar hos traditionella webbhotell och dedikerade servrar.

Allt beror ju på hur infrastrukturen och plattformen ser ut. Att utöka mängden resurser (i form av t.ex. minne och diskutrymme) är ju något du hittar hos de flesta VPS-leverantörer idag. Redundans, automatisk failover, lastbalansering... Allt detta är ju också fullständigt möjligt, om du bara har byggt för det.

Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
mina rekommendationer lär då bli:
- Välj ett "cloud hosting konto" som enkelt skalar hur långt som helst, ofta runt från 50kr/mån och uppåt.
- Välj en unmanaged VPS eller dedikerad server, där man inte exakt vet hur man skalar enkelt uppåt, kostnad troligen minst 5ggr dyrare än ett "cloud hosting konto"
- Välj en managed VPS eller dedikerad server, där man inte exakt vet hur man skalar enkelt uppåt, kostnad troligen minst 20ggr dyrare än ett "cloud hosting konto"
Fixade ditt inlägg. Och dessa påståenden är helt tagna ur luften. Att ta reda på hur/om man enkelt kan skala uppåt, och vad kostnaden i så fall blir, är bara att undersöka hos respektive leverantör.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat