Visa ett inlägg
Oläst 2010-02-21, 12:51 #8
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
För många användare går nog innehåll och funktion före design.
Det var just detta jag ville lyfta fram i mitt inlägg. Att användarna bryr sig inte så mycket om designen, bara funktionerna är attraktiva på webbplatsen sen kommer designen i andra hand.

Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Kolla bara på Blocket.se. Men visst tycker även jag att det är trevligt att se lite förändringar med jämna mellanrum.
Blocket.se var ett bra exempel. Dom har väl inte bytt design på år och dar om jag inte minns fel?

Om man ska sammanfatta allting när det handlar om community och kontaktsajter så är det funktionerna som överväger designen? Webbplatsen kan ha världens risigaste design men inne i kärnan ha mycket attraktiva funktioner för användarna.

För när man går in på webarchive så ser man att Klubb6 inte har gjort något alls på startsidan sedan starten 2004. Vad vet jag? Man är väl ruskigt duktig på att programmera och lägger hellre ner energi på att få till funktioner än att arbeta med en design.

Som min "php-kompis" sa, han som driver Bodycontact är säkert jäkligt duktig på att programmera men när det gäller att skapa design i Photoshop så håller han inte en sån hög nivå direkt.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat