Citat:
Ursprungligen postat av Isak
Sjalv tycker jag det ar mest korkat att ignorera vad den absoluta majoriteten av forskarna inom amnet ar ense om. Sadan ar faktiskt situationen. Att ALLA inte haller med om detta ar ocksa sant. Men det galler mycket vetenskap. Det finns fortfarande de som anser att lunginflammation botas bast med homeopati och handpalaggning osv.
Ett rimligt satt att forhalla sig till det hela ar val att gora nagon sorts risk- och konsekvensanalys. Om man hor till de som ar 100% sakra pa att alla dessa forskare har fel sa ar det val ratt att gora ingenting. Tror man dock att chansen ar bara 10% att de har ratt sa borde det i min mening ANDA vara ratt att gora nagot da konsekvenserna ar sa stora.
Sen kan jag ju tillagga en personlig uppfattning att de som ar 100% sakra pa att de har ratt i denna fraga ar idioter.. 
|
Håller absolut med dig men seriös forskning och analytiskt tänkande verkar inte riktigt stå högt i kurs hos många här. Dessutom leder ju forskningen och åtgärderna till något positivt i förlängningen även om det mot förmodan inte skulle visa sig vara riktigt.
vco-systems, det är väl tyvärr lite av den inställningen många har i Sverige och andra delar av Europa också, bara det att religionen här ersatts av en inbillad personlig övertygelse (här är ju individen Gud istället) som går ut på att försvara sitt eget beteende in absurdum.