Visa ett inlägg
Oläst 2010-02-11, 09:00 #49
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Driftar man ett antal sidor själv så kommer frågan om egen server upp ganska fort och det blir mycket enklare att administrera allt själv och slippa klåfingrig personal som jämt ska ändra, uppdatera och greja så att man aldrig riktigt vet vad som gäller.
Bättre att krångla till det själv i så fall.
Att ta in externa kunder på sin egen server är inte lika självklart, det är enklare att hänvisa dem nånstans och så får de klara sig själva, jag går miste om några kronor men sover lite bättre om natten med ansvar bara för mig själv. Hittar också en massa gamla avtal hos kunder som kostar typ 5 - 10 000 kr om året för ett standardkonto, mjölkar på bra för kunder som inte vet bättre, men det är ju inget som håller i längden.
I så fall brukar jag slumpa iväg dem till Loopia eller Binero och kunderna blir såå tacksamma för det.
För övrigt kör jag idag en vps hos Glesys men funderar på en colo hos en kompis som har ett halvfullt skåp på en serverhall i närheten.
Har prövat med en del webbhotell men tycker inte det är någon poäng att berätta vilka och varför jag inte tyckte att de höll måttet. Ni som känner er träffade vet vilka ni är...
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat