Citat:
Ursprungligen postat av Micke_N
Detta är inte sant. Sanning är att det i flera fall av mina domäner INTE skickat en enda faktura, påminnelse NADA. Loopia har själva erkänt fel och brister i sitt system. De bryter själva mot sina villkor där de skriver att de ser till att fakturera förnyelser osv.
Men det händer aldrig.
Har man som i mitt fall ca 200 domäner där är det inte helt enkelt att ha 100% koll på alla (som man kanske inte har aktiva). Men man har lärt sig en läxa. Lita aldrig på Loopia. Nu måste man ha sten koll på kalender, datum osv och kolla om man fått någon faktura från Loopia eller inte. har man inte fått någon faktura får man påminna dem och se till att få domänen förnyad.
|
Det är en sak om dom begått ett fel. Det är ju som att säga att ICA aldrig säljer gammal mjölk då dom inte gör det, men misstag kan ju begås.
Jag har bytt från loopia för länge sen, hade väl en 140 domäner där för en kund och en 170 för en annan kund. Nu sover jag gott om natten då mina domäner förnyas automatiskt och man får en faktura precis som alla andra vanliga företag. Inte ens ett företag som omsätter 280 miljoner kan få en domän för 50 kr reggas hos loopia om man inte förskottsbetalar, vilken "service".