Visa ett inlägg
Oläst 2010-02-04, 10:01 #11
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt Visa inlägg
Men alltså... Det är klart att FELAKTIGA urler är dåliga, men om mina omskrivna urler faktiskt fungerar så ska det väl ändå inte vara någon NACKDEL?

Det verkar ju helt sjukt om Google skulle FÖREDRA domän.com/index.php?page=contact framför domän.com/contact.php eller domän.com/contact/

[edit]Sen kan man ju då fråga sig varför Google själva använder statiska adresser i sin blogg?[/edit]
Det får du fråga Google om. Det var inte jag som sa att nåt skulle va si eller så. Jag konstaterade bara att Google föredrar dynamiska url'er före rewrites.
En del parametrar i dynamiska url'er ger tydligen Google en hel del matnyttig information som det tycker om när man läser följande citat:

If you have a dynamic URL which is in the standard format like foo?key1=value&key2=value2 we recommend that you leave the url unchanged, and Google will determine which parameters can be removed; or you could remove uncessary parameters for your users. Be careful that you only remove parameters which do not matter. Here's an example of a URL with a couple of parameters:

http://www.example.com/article/bin/a...8906&query=URL
language=en - indicates the language of the article
answer=3 - the article has the number 3
sid=8971298178906 - the session ID number is 8971298178906
query=URL - the query with which the article was found is [URL]
Not all of these parameters offer additional information. So rewriting the URL to www.example.com/article/bin/answer.foo?language=en&answer=3 probably would not cause any problems as all irrelevant parameters are removed.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat