Visa ett inlägg
Oläst 2010-02-03, 12:15 #15
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
.COM, .NET och .ORG kan man när som helst lägga på fritt antal år upp till 10. .SE däremot kan man enbart förnya tidigast 12 månader innan utgångsdatumet, men även där går det att förnya upp till 10 år (sålänge registraren stödjer det såklart). Så lägg på ett par år om domänen är viktig, dessutom gillar Google det!

Men jag förstår inte riktigt diskussionen. Grundproblemet här är väll vem som ska ta störst ansvar för att förnyelsen sker, registraren eller registranten. Om kostnaden för en förnyelse är 100:- och registraren därmed tjänar 20 spänn på förnyelsen så tycker jag inte det är så konstigt att man som registrar vill se att pengarna kommer in innan man gör förnyelsen av domänen? Det finns registrarer som förnyar domänerna redan innan pengarna kommer in och därmed kräver in fakturan om den inte betalas. Men dessa brukar vara dyrare än de 100:-. Kika t.ex. på registreren markmonitor om ni vill "tok säkra" domänerna. Men var då beredd att slanta för det också.

Dessutom så vänder ni lite på begreppen, de 1000:- ni pratar om är inte alls en påminnelseavgift, det är en kostnad för att ta ut en domän ur redemtion. Det har vi tidigare diskuterat i en annan tråd, http://www.wn.se/t1039911.html, så jag tycker vi kan fortsätta där om inte svaren i den leder till upplysning.

Senast redigerad av eng3l den 2010-02-03 klockan 12:54
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat