Visa ett inlägg
Oläst 2010-02-03, 03:33 #14
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
Hos Binero får man varning via SMS.

Jag tänkte också nämna prepaid hos Loopia, men kw_wasabi hann före. Tänk dock på att det inte räcker att ha pengar på kontot. Man måste även välja att fakturor ska betalas automatiskt. Om man väljer att bara domänfakturor ska betalas automatiskt så kommer fakturor som innehåller både domäner och annat inte att betalas.

Jag tror att med automatisk prepaid-betalning så betalas fakturorna så fort de har skapats, medan Loopia som vanligt väntar med att förlänga domänerna till den dagen de går ut. Domäner bör förlängas så fort de har blivit betalda så man inte behöver tänka på det igen förrän nästa år.

Angående prepaid så skulle jag gärna se att fler införde liknande system.

Det skulle även vara bra om man kunde välja att manuellt förlänga domäner innan man har fått fakturan, och då gärna ha möjlighet att förlänga flera år. Då kan man själv förlänga i förtid om man t.ex. kommer att vara bortrest när domänerna förfaller. Hos Binero (och kanske andra?) kan man göra så med .se-domäner, men tyvärr inte med andra TLD. Det är möjligt att man kan göra det genom att kontakta kundtjänst, men jag menar att man själv via kontrollpanelen ska kunna skapa faktura för förlängning i ett eller flera år. (Helst en faktura för valfritt antal domäner, där olika domäner eventuellt kan förlängas olika lång tid.)

Jag hoppas att några registrarer läser det här och tar åt sig... *hint*
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat