Visa ett inlägg
Oläst 2010-02-02, 03:29 #1
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Det korta svaret blir att Yahoo fokuserar mycket mer på on-page SEO och Google lite mer på off-page SEO.

- Meta taggarna är fortfarande viktiga för Yahoo. t.o.m. keywords-taggen som Google övergav för många år sen.
- ALT-taggen har mer vikt i Yahoo än Google.
- Sajtens ålder har mer vikt i Yaoo än Google.
- Backlinks med mycket hög trust har mer vikt i Yahoo, där Google verkar gå mer på kvantitet än superkvalitet på inlänkarna.
- Yahoo's AI (Artificial Intelligence) verkar ligga på en nivå som Google nådde redan för 5-6-7 år sen. Därav är on-page viktigare i Yahoo.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat