Visa ett inlägg
Oläst 2010-01-31, 13:48 #16
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av dannel77 Visa inlägg
Nu är detta inte frågan om ett stort företag, där det finns reception eller där mottagaren av paketet är känd sedan tidigare, jag vidhåller att Posten måste göra en avstämning och kontroll av att den som kvitterar kollit verkligen är behörig att göra så! Posten har ju ansvaret i fraktavtalet att se till att den person som beställt produkten (eller en företrädare för denne) också tar emot och kvitterar paketet.

Situationen kan ju annars bli helt absurd, en person som hittar en avi kan gå in på företagscenter och kvittera ut varor för hundratusentals kronor. Eller någon som står vid en dörr till ett företag (eller lägenhetsdörr) kan kvittera och få ut ett paket som är avsett till någon annan. Posten har aldrig bett mig visa leg. vid mottagande av paket, vilket är helt otroligt, man kvitterar endast på den där elektroniska skärmen, där signaturen ändå alltid ser ut som sk*t.
Jag har en annan åsikt. Posten levererar paket till FÖRETAG inte personer, om posten hade installerat en scanner innanför dörren på varje företag skulle dom kunna slänga in paketet så att scannern känner av det och dom har gjort sitt. Syftet med signeringen är inte att se till att rätt person på företaget fått paketet utan att paketet levererats till företaget. Om posten har anledning att tro att så inte är fallet kan dom naturligtvis vägra att lämna ifrån sig paketet.

Företagshotell är ju en annan sak, fast ändå inte. Om det på skylten utanför hotellet står att Nisse AB sitter där så räcker det med att posten levererar paketet till receptionen då den representerar Nisse AB. Men det kan ju vara så att du själv hyr ett rum i källaren och inte alls sitter där, då blir det ju inte lätt för posten att veta vad dom ska göra!
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat