Supermoderator
|
|
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
|
Nu vet jag inte hur du tänkt dig men när det gäller direktbetalning via internetbank eller med kort så bör beställningen per automatik försvinna om inte kunden betalar inom rimlig tid - på sin höjd ett par timmar. Har kunden möjlighet att logga in kan ordern kanske ligga kvar som preliminär så att det går att beställa och betala igen om det blev något fel första gången.
Vad gäller förskottsbetalning så tycker jag att du bör göra på samma sätt. Skriv att betalning ska vara dig tillhanda inom tio dagar och att beställningen raderas därefter. Sen kanske du kan ha upp till 14 dagar innan det verkligen sker. Men får du inte in någon betalning bör det bli en avbeställning per automatik. Kanske kan du skicka en snäll påminnelse efter ett par dagar att du inte fått betalt.
Finns det något som hindrar dig från att göra så?
|