Visa ett inlägg
Oläst 2010-01-30, 17:22 #5
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Det är det här som är problemet med företagspaket och jag förstår inte hur Posten och de andra fraktföretagen tänker. Som privatperson har jag inte kunnat hämta ut något hos deras ombud eller på företagscenter (R.I.P) utan att visa legitimation. Däremot så om jag råkar stå vid dörren till en kompis företag så kan jag kvittera leveranser utan att via leg. Horribelt.
Faktiskt inte. Det finns ju många anledning till att ett företag INTE ÄR en juridisk person. Posten har gjort helt rätt i det här fallet. Detta gäller faktiskt avtal också, vilket många inte vet. Många företag insisterar ju på att exempelvis en VD ska skriva på alla avtal. Hur skulle det se ut om Ericssons VD eller kanske GM's VD ska skriva på hyra av en kaffemaskin i tjotahejti? Det är faktiskt så att om jag, i min befattning hanterar sådana uppgifter där det kan anses riktigt att jag bör skriva på ett avtal av att hyra en kaffemaskin så är företaget legalt budet till det avtalet även om VDn inte varit med. I det här exemplet gäller samma sak, om jag jobbar på receptionist eller godsmottagning så har jag rätt att ta emot paket från posten. När jag var 16 år jobbade jag i en TV affär och fick dagligen ta emot leveranser av TV-apparater, mobiltelefoner etc. från godsföretag där jag verifierade att antal kollin etc. stämde.
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat