Visa ett inlägg
Oläst 2010-01-29, 06:48 #7
Hjalmarsson Hjalmarsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
Hjalmarsson Hjalmarsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Ursprungligen postat av BjörnJ Visa inlägg
Jag tycker också att den är för mörk.
Och måste så många texter vara bilder?
Det beror helt på vad man är ute efter. Finns nackdelar med vilket sätt man än väljer att gå på när det gäller användning av 'custom-fonts' på webben. Även fast IE haft stöd för egna fonter sedan version 5.5(kanske är v5 tom) så är det en licensfråga och AA är något jag vill ha på rubrikerna.

Jag valde helt enkelt att gå på en canvas lösning.

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand
Hej,

De senaste åren har jag arbetat nästan uteslutande med iMac. När jag har gjort en webbsida med mörkare tema har en sett ok ut i macen, men sedan blivit alldeles för mörk på de flesta andra skärmar. Det är således ett tips att inte bara kolla sidan i olika skärmupplösningar utan i olika datorer generellt under arbetets gång.

Jag håller (som Bill och Bull) med de andra. Sidan är på tok för mörk i min notebook, men ser rätt ok ut i macen. Designen visar dock att du kan din sak angående layout. Ljusa upp den lite och det blir säkert kalas!
Ja självklart kollar jag det på olika plattformar och omständigheter. Designar på en PC med en LCD som borde vara kalibrerad. Men just därför denna tråd också, det blir helt enkelt att ljusa upp det lite. Uppskattar inputen, tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Christos
Hos mig är det också på tok för mörkt, men jag skulle inte skylla på att du använder för mycket svart, utan mer att du låter innehållet smälta in så mycket i det svarta.
Du behöver låta vissa element träda fram lite mer helt enkelt.

Jag tycker själv att det är jättesvårt att jobba mot svart bakgrund, men du har fått till en bra grund iaf och nu behöver du bara tända lampan. Lycka till!
Något speciella element du syftar på eller rent allmänt lyfta fram allt ett snäpp?

Japp ska jag vara ärlig är jag inte alls ett fan av ljus text mot mörk bakgrund i de flesta fallen, men ska tända lampan lite och se vad det blir av det. Uppskattat.

*Edit*
För att förhindra rörighet så kan sidan ha ändrats sedan tråden startades, så kommande postare kan tänka på det ^^

Senast redigerad av Hjalmarsson den 2010-01-29 klockan 07:37
Hjalmarsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat