Citat:
Ursprungligen postat av ensomvet
Hej,
En stilla undran. Finns det en marknad för ytterligare ett affiliatenätverk i Skandinavien. Tittar man på alla inlägg ser man att det finns strul med i stort sett alla nätverk, och att de flesta inlägg handlar om försenade eller uteblivna betalningar. Hur skall ett nätverk fungera för att man skall ansluta sig? Är det en fördel om nätverket finns representerat i flera länder? Hör gärna av Er med synpunkter och förslag på hur ett nytt nätverk skulle kunna bli framgångsrika i Skandinavien.
|
Det som saknas, eller som jag saknar erfarenhet av i alla fall, är väl ett affiliatenätverk som man skulle kunna känna totalt förtroende för. Som man, med gott samvete, skulle kunna använda till 100% för alla annonser, och slippa oron över att inte få ut sina pengar. Alla dessa Come & Stay (värst!), Adfair, Double etc. som strular med utbetalningar och kommer med den ena dåliga ursäkten efter varandra, gör ju att man tappar förtroendet för hela branchen. Och det är enormt synd!
Fick ett mail för ett bra tag sen (kommer inte ihåg vad företaget hette) som påstod att de betalade ut provisionen i förväg till publishern och att man sedan jobbade av klick/sales i efterhand. Till slut kommer det väl leda till att man måste kräva något sånt.
Ett annat förslag, är att affiliateföretagen borde bli bättre på att utnyttja högtider och storhelger i marknadsföringen. Jag är med i fem välbekanta nätverk just nu, och inget av dem verkar ha uppmärksammat att det är Alla hjärtans dag om några veckor, som är en stor kommersiell högtid. Sånt hade jag önskat bättring på.