Visa ett inlägg
Oläst 2010-01-26, 11:58 #5
dstrombe dstrombe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 45
dstrombe dstrombe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 45
Citat:
Ursprungligen postat av palmik Visa inlägg
Jag funderar helt klart på att dra förbi, så kanske vi kan snacka lite om de 4100 eurona som moneybookers låst sen juni för Bytelove trots att extremt mycket dokumentation (borde räcka för att göra vilken diktatur som helst glad) skickats kring vårt såkallade bolag utan nån form av svar förutom när nån säljare ringde och undra hur det kunde komma sig vi inte gav dem nåra betalningar längre?
Jag vill börja med att beklaga att du haft problem med ditt Moneybookers konto.
Det verkar som vissa av de uppgifter som vi behövde och du skickade med vanlig post aldrig nådde oss.

Har nu skickat över de till dig igen och föreslår att vi tar det via emailen så kommer det gå mycket fortare och säkrare denna gång. Från att jag får tillbaka uppgifterna bör det ta ca 48-72 tmmar tills ditt konto är aktiverat igen.

Återigen så ber jag om ursäkt, det team som du hade kontakt med borde självfallet ha kontaktat dig igen innan de låste ditt konto för att be om informationen. Jag har även bett dem sett över sina rutiner för framtiden gällande kommunikation mot handlare.

.................................................. ..

Sen vill jag även göra klart att Moneybookers som standard inte bara "låser" konton för att jävlas. Till skillnad mot många andra betalningsleverantörer så har vi också en banklicens från Engelska Finansinspektionen (FSA). Detta ger oss större möjligheter i hur vi kan hantera transaktioner då vi även kan göra inlösendelen.

Men det ställer också extremt hårda krav på att vi måste veta vilka våra kunder är. Så fort en kund (konto) när gränsen 1000 Euro i ingående och/eller utgående transaktioner så kräver Engelsk lag att vi måste veta vem individen eller företaget bakom kontot är. Detta pga anti-terrorist och penningatvättslagarna som vi följer.

Jag har standardiserad en process med våra partners i Skandinavien så att vi får alla dokument i början tillsammans med kontraktet så att detta aldrig händer.

Hoppas detta förklarar situationen lite grann.
dstrombe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat