Ämne: Travelturkiet
Visa ett inlägg
Oläst 2010-01-20, 14:57 #7
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Ciffan Visa inlägg
Jag tog en titt på ett forum som en av ungarna hänger på - kattforum.se (visade sig vara phpBB) och det kanske inte ser så väldigt spännande ut men oj vilken aktivitet! Få kategorier och mycket inlägg - det är vad man som besökare vill se. Tomma kategorier är nog det mest avtändande som finns. Kanske är det "Horror vacu", skäcken för tomrum, som gör att vi gärna flyr från sådana ställen.
Någonstans måste man börja och ett forum är alltid ett eko i början. Om det finns ett tomt forum, inga inlägg eller trådar, då får väl någon börja annars blir det aldrig något. Sedan vet jag med mig själv att det tar ett bra tag innan det blir aktivitet i ett forum det sker inte bara pang direkt utan det måste sprida sig som vågor.

Sedan går det inte att göra lika mycket förändringar i PhpBB som i Vbulletin utan att gå in och pilla i HTML-koden vilket tar en jäkla tid eftersom jag inte har kompetensen till att göra detta så därför valde jag vBulletin av den anledningen att det mesta sköts igenom administrationspanelen.

Citat:
Hyr in "användare" eller börja skriva inlägg själv i ett par olika användarnamn! Det anses väl inte snygg men används nog oftare än man tror, eller?
Påstår du att dom användarna som är registrerade på mitt forum än så länge är användare som jag själv har skapat? En användare är en bekant till mig och en användare har jag skapat själv för att se hur ändringarna blir för en registrerad användare. Den tredje personen känner jag inte och inte den fjärde heller.

Jag skulle aldrig någonsin skapa hundra användare och posta i mitt forum för att få det att verka som ett "stort forum".

Citat:
Varför låta du de posta meddelande till dig (som inte syns) om vad de vill ha på sidan? Det är väl bättre att de postar dem i forumet. Du skriver att du tar emot 10-30/dag och det skulle ju ge runt 140 inlägg i veckan! Verkar inte så smart att slänga bort de inläggen.
Vad ska jag göra tycker du, posta en notis i forumet och be användarna posta inlägg i forumet för att skapa aktivitet istället för att posta e-postmeddelande till mig?

En del kanske vill vara anonyma av olika orsaker, vad vet jag? För min del har jag kontakta den ansvarige för ett flertal forum och givit tips och förslag istället för att posta i forumet av olika anledningar.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat