Ämne: Travelturkiet
Visa ett inlägg
Oläst 2010-01-18, 15:59 #2
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av allstars Visa inlägg
* Forumet borde göras om så det ser mer ut som att man är kvar på sajten. Nu känns det som man lämnar den.
Style för forumet är för oss som jag sa, väldigt nytt. Det vi skulle vilja är att hitta css-filerna för "skeleton" som man säger. Alltså css-filen för hela forumet så att man kan styla det hur man vill. Vi satt och fundera på om man kunde göra en fullständig style i CS och sedan lägga upp den som forum.

Citat:
* ovanstående som man hittar på startsidan ser felaktigt ut som länkar. Skall ni bara förstärka orden räcker det med (svart) fetstil.
Vi ska ta bort den röda texten och ha "bold" och svart?

Citat:
* Felmeddelande/tacktext i kontaktformuläret syns inte tillräckligt väl. Omslut det med en box med vit bakgrundsfärg eller röd/grön textfärg, förslagsvis.

* Om man skickat formuläret och ett fel inträffar i e-postfältet väljs inte "Ärende" med förgående val.
Hela sidan under "Kontakta oss" ser förjäklig ut. Vi gjorde den bara snabbt utan att styla eller något alls, alltså texten, rutorna och fel-meddelanden.

Citat:
Ursprungligen postat av fooztr Visa inlägg
Varför sitter "home" knappen längst till höger? Ser missbildat ut.
Det där vet vi om. Varför vi satte den där ute på kanten var för att det inte är tillräckligt med kategorier och då visste vi inte vart den skulle sitta.

Citat:
Tycker även att den röda texten inte passar in mot bakgrunden i headern. Plus att länkarna i menyn ligger lite fel, enligt mig. Och då menar jag att länkarna inte ligger i mitten av menyn.
När du säger den "röda texten i headern" tänker du på ""Mötesplatsen för oss som älskar Turkiet"? Den var svår att göra i CS, vilken färg vi skulle använda oss av. Varken min kompis eller jag gillar färgen, den sticker lite i ögonen och är för stark.

Länkarna. Dom är centrerade enligt CS. Men visst ser det konstigt ut. Absolut.

Citat:
En footer? det vore inte helt fel på denna sida. Ser bara tomt ut. Tycker även att sidan skall centreras, för nu får man nästan ont i nacken när man försöker läsa vad det står!
Både att en footer inte ska finnas och att sidan inte ska vara centrerad var mina beslut helt och hållet. Footer förstår jag inte varför man ska ha. Det som står i footerna är "All right reserved", "Kontakta oss" och sedan tomt. Kanske en liten logga i footern vore något i så fall.

Centrera sidan, det ville jag inte just för att annonserna skulle få plats på höger sida. Detta får vi fundera på hur vi ska göra. För då måste vi centrera forumet också vilket inte så svårt.

Tack så mycket för allting! Nu har jag skrivit ner detta och ska meddela min kompis om vilka förändringar som bör ske.

Ska svara Ciffan också lite senare. Blir så mycket annars i ett och samma inlägg.

Senast redigerad av StateCollapse den 2010-01-18 klockan 16:02
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat