Meny
Vi läser från vänster till höger. För mig som besökare blir det därför märkligt att ha "annons" först och "om turkiet" sist. Även om en tanke med webbplatsen är att tjäna pengar på annonsering så vill nog inte besökare uppfatta det så
Förslag:
om Turkiet (med initialversal), forum, om oss, kontakt ("oss" kan tas bort), annonsering (annars tror man att det är annonser där)
Vem står bakom webbplatsen?
"om oss" innehåller inget om VEM det är. Jag vill ha fysiska eller juridiska personer och inte ett vagt "vi". Nu låter det som många en-persons-företag som föröker leka storföretag. Varför inte stå för att du är en passionerad turkietälskare som startat webbplatsen för att du sett bristen och vill dela med dig av dina erfarenheter och få del av andras.
Man får inte heller glömma den politiska situationen i Turkiet vilket gör att man kan dra mig för att registrera sig utan att veta vem som står bakom. Även om det sedan kan finnas andra som står bakom den/de
Se över texterna lite.
T ex "om oss"
... och vill marknadsföra det på bästa och möjligaste sätt igenom den här sidan. ( bästa sätt, bästa möjliga sätt, men inte som det står)
... oss som vill utvidga våra vyer ytterligare om allt som rör Turkiet ( man vidgar sina vyer så det ska vara "vidga")
... god information att framhäva till dig av just den anledningen att vi som är här brinner för Turkiet. (framhäva? "dela med oss av" kanske är bättre)
Fundera över att byta ordet "sidan" mot webbplatsen när det syftar på mer än en sida.
Generellt om språket - det är så många superlativ att de till slut drunknar i en superlativsoppa. Det räcker mer att ni besökt Turkiet många gånger istället för "oerhört många gånger" etc
Det står att webbplatsen med forum ska ta upp allt om Turkiet. Har du tänk igenom hur du ska hantera politiska och religiösa diskussioner? Du har flera mycket inflammerade frågor inom dessa områden när det gäller Turkiet. Jag vet inte om en stordiskussion om t ex kurdernas situation främjar ditt syfte med webbplatsen.
Slutligen, en möjlighet att snabbt komma tillbaka till startsidan från forat. Detta speciellt efter att ha varit på "kontakta oss", blivi uppmanad att söka i forat och inte hittat det där.