Visa ett inlägg
Oläst 2010-01-13, 08:23 #7
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
Jag vill bara säga att jag har mycket bra erfarenhet av Asus. Jag har direkt och indirekt erfarenhet av fem Asus-laptops av olika modeller. Jag tycker att de som ligger i hög och medelprisklass känns gedignare än budgetmodellerna. Jag tror dock inte att budgetmodellerna är sämre än budgetmodeller från andra tillverkare.

En av dem (en budgetmodell, X51R) hade problem att läsa vissa CD/DVD-skivor. Efter kontakt med Asus kom UPS (eller vilka det nu var) och hämtade datorn vid dörren och skickade den till Holland, och lite senare levererades den tillbaka till dörren med en ny DVD-drive som fungerade bra. Asus stog för fraktkostnaden åt båda hållen.

När jag köpte min första Asus var en starkt bidragande orsak till valet att Asus lämnade längre garanti än övriga tillverkare. Jag vet inte om det fortfarande är så. Även om MediaMarkt säger ett år så kan det mycket väl vara så att tillverkaren har längre garanti.

Jag är lite osäker på om jag kanske blandar ihop det med något annat, men jag tror att jag läste att min första Asus (en dualcore, som låg i övre delen av medelprissegmentet) drar ner på processorhastigheten om den håller på att bli för varm.

När det gäller budgetmodellen X51R (Celeron) så var fläkten igång väldigt mycket senaste tiden. Jag öppnade luckan i botten och det visade sig att man var tvungen att skruva loss fläkten för att kunna dammsuga ordentligt. Det dammet (ett tjockt lager över hela utblåset) såg man inte alls förrän man tog loss fläkten. Den har dock aldrig crashat vad jag vet.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat