Visa ett inlägg
Oläst 2010-01-11, 17:45 #3
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Guerilla Marketing.

Ett (kanske inte så jättebra) exempel på guerilla marketing, men du fattar poängen:

Skicka ut en mycket välskriven och rejält påkostad pressrelease med detaljerade bilagor (skisser, ritningar m.m.)

Typ:
{sajten/företaget} ämnar att inom ett tidsperspekiv av 3-5 år bygga världens största pariserhjul. Pariserhjulet kommer att uppföras i anslutning till blabla.. strax utanför {staden}...blabla...och kommer att mäta en sluthöjd av enorma 496 meter och kommer att ha en kapacitet av 6000 sittande personer åt gången.
Se bifogad skiss...bla bla....

Säg den journalist som inte nappar på en sån story. Nappar han inte, får han förmodligen sparken. Så pass effektivt är "Världens största, Världens längsta, Världens högsta och Världens snabbaste om det görs med finess.

Att sen 'planerna' kommer att rinna ut i sanden ganska kvickt förtäljer ju inte historien, men man har garanterat fått den snabba och stora uppmärksamheten man eftersträvade.

Detta är en beprövad metod som fungerat mer än en gång för att få gratis reklam i media.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat