Visa ett inlägg
Oläst 2010-01-11, 09:30 #2
Arons avatar
Aron Aron är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
Aron Aron är inte uppkopplad
Medlem
Arons avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av marcuslind Visa inlägg
Som Norman skriver så är det ju rätt självklart att man vill kunna planera sin verksamhet framåt. Se det som om du har ett arbete och en lägenhet, vad händer om du över natten förlorar ditt jobb?

Det är ju samma sak för företaget som agerar som ditt webbhotell i detta fall. Vad händer om de skulle förlora kunder över natten? Det skulle självklart bli svårt att planera framåt. En uppsägningstid är en säkerhet för företaget. Antagligen var du väl medveten om uppsägningstiden när du gick in i avtalet så varför klaga?
Jag klagade inte utan ställde en fråga då jag inte riktigt förstod tankesättet bakom kostnader för uppsägning och registrering. Det har hänt ganska mycket inom telefoni-branschen där man kan utan kostnad byta operatör och samtidigt behålla sitt nummer. Jag förstår att det är en säkerhet för företaget att ta ut en kostnad för uppsägning av kontot men jag har bara svårt att acceptera det. Visst gick jag med på de villkor som ställdes när jag registrerade mig och jag klagar inte på att behöva betala. Men jag tycker att det är anmärkningsvärt att behöva dels betala en avgift för att först bli kund och sedan betala för att säga upp kontot. Det hade kanske räckt med det sista men inte det förstnämnda?

Senast redigerad av Aron den 2010-01-11 klockan 09:34
Aron är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat