Visa ett inlägg
Oläst 2010-01-11, 09:01 #36
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Det jag menar med att ha en kompis som programmerar är det att man får sitta med hela tiden, från start till mål. Att man kan få sin sida exakt som man vill ha den utan att det kostar mig någonting och att jag sedan får göra hur många ändringar jag vill och få den efter mina önskemål. Det tycker jag är väldigt härligt. Vi kan till exempel göra hundra ändringar på en liten bild och jag får själv justera den som jag vill.

Sen om man inte lär sig något eller att man inte tar in något, det spelar väl mindre roll. När jag brukar kakla så är kunden som sagt med hela tiden och jag talar hela tiden om inför varje moment vad jag tänker göra och hur jag gör det. Efter det frågar jag "Är det bra så här?". Inom hantverksyrket är det lättare att vara med se på och lära själv. Kommer någon hit och renoverar mitt hus så är jag självklart med och styr upp allting hur det ska se ut och så. Anlitar jag däremot en som ska programmera och skapa en design då får jag inte vara med, oftast inte. Jag vet inte heller om det finns företag som låter sina kunder vara med eller träffar dom personligen öga mot öga för att diskutera hur sidan ska se ut, att man skissar upp sidan på en whiteboard och sedan utgår man därifrån.

Anlitar jag en som bor i Luleå till exempel och jag bor i Malmö (som tidigare exempel) så blir det mycket svårare att förklara för personen hur jag vill ha min sida formad. Jag säger inte att alla är dåliga på att kunna skapa sig en bild framför sig hur kunden vill ha sin sida. Det finns säkert många designer som är jäkligt duktiga på detta att jag som kund kan beskriva i text och sedan på en timme är allting färdigt och han har skapat den perfekta designen för min sida. Då betalar jag gärna 10.000-15.000:- för en design.

Håller fullkoligt med om att du ska anlita någon som håller till i din absoluta närhet dvs i Malmö om du är verksam där. Det är alltid bättre att anlita konsulter som du kan träffa fysiskt utan särskilt stora resekostnader och ledtider.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat