Visa ett inlägg
Oläst 2010-01-08, 17:52 #5
Jwradhe Jwradhe är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2003
Jwradhe Jwradhe är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2003
Har pratat med media markt nu och dom försöker med det ena efter det andra, dom påstår att datorn inte är gjord för att spela, och det håller jag med om, men ett spel som heroes of newerth (som spelts på den) i lägsta grafik, ska datorn klara av, det gjorde den i 4-5 månader innan första felet kom. Dom säger oxå att för att kunna reklamera produkten så måste verkstad ha hittat felet dom 3 gångerna för att det ska gälla, men verkstaden har inte någongång hittat felet. Datorn plötsligt bara dör, som att en säkring eller nåt i nättaget bara slår ifrån, ingen blårutan ,ingen normal avstänging, den bara tvärdör.

Teknikerna har endast memory stressat och hdd stressat datorn, rensat fläktar, och satt på ny kylpasta på processorn, men forfarande inte återskapat felet.

Jag har vid varje gång förklarat att man spelat 30-60 minuter sen dör den oftast, men även bara när som helst när man surfar tex.

Men ändå har teknikerna inte lyckats återskapa felet och då tycker media markt att om inte teknikerna hittar felet denna gång, så kommer reklamationen ej gå igenom och jag får tillbaka min trasiga dator.

För mig känns det som att dom pissar på mig som konsument.
Datorn har varit inne på service 4 månader totalt tid av de 12 jag ägt datorn.
Oacceptabelt tycker jag, mer ok om dom erbjudit mig en lånedator under tiden, men de ville dom inte sa dom när jag pratade med dom nu.

Datorn är i holland för tillfället hos tekniker där, och dom vet inte hur länge till den kommer att va där.

Har jag inte någon jävla rätt att kräva pengarna tillbaka eller en ny dator?
Vill bara ha en dator att använda för dom 5000 jag ändå lagt ner på den.

Vet knappt vart jag ska ta vägen för jag blir så tokig på dom!
Jwradhe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat