Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
Om du har problem med förståelsen, hur kom du igenom med godkänt i kursen i gymnasiet? Engelska är ett grundämne, ett ämne som man är tvungen att ha godkänt i för att kunna ansöka till en högre utbildning (Högskola/Universitet).
|
Jag fick godkänd i Engelska A när jag gick gymnasiet. Inga problem. Utbildningen som jag nu ska söka har högskolebehörigt som krav. Det är godkänt i grundämnen som Svenska B, Samhällskunskap A, Matematik A, Religion A och Naturkunskap A. Sedan poängen också då, 2500 poäng men eftersom jag har en utbildning tidigare i min ryggsäck så ligger jag på nästan 3500 poäng. Så jag behöver bara godkänd i kurserna ovan som jag skrev, det är bara dom jag saknar betyg i och sedan har jag högskolebehörighet och kan söka den utbildningen som jag hänvisade till i mitt första inlägg talade min SYO om för mig.
Jag ska söka den 15 April och sedan komplettera med mina betyg som jag ska läsa upp under vårkanten.
Min engelska är inte hur dålig som helst. Jag kan prata flytande och förstå när andra pratar engelska med mig. När jag läser en text, då får jag det svårt att förstå.
Och, ja det kan låta väldigt klent. Men utbildningen som jag ska söka till kräver endast högskolebehörighet och det är godkänt i en B kurs och det är Svenska B. Matematik A räcker att man har godkänt i.
Från hemsidan:
Citat:
Behörighet
Grundläggande behörighet
|
Vilket innebär grundläggande högskolebehörighet.
Aja, vi får väl se vart jag befinner mig hösten 2010.