Visa ett inlägg
Oläst 2010-01-01, 21:31 #36
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2007
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2007
Jag har bara skummat igenom denna tråden, så om jag irrar iväg åt helt fel håll, eller repeterar det någon annan sagt så ber jag om ursäkt.

@patrikweb

Jag håller till viss del med dig gällande det du skriver. Men:

Jag har läst CCNA 1-4, CCNP 1-4 samt IP-telefoni och trådlösa nätverk på Cisco Academy i Halmstad. Jag pillade mycket med nätverk på fritiden och jag kände att programmet skulle vara en baggis.

Visst, vissa saker var väl ganska grundläggande... men jag fick ändå kämpa. Jag fick många aha-upplevelser, fick lära mig vettig felsökning och hade allt som allt en väldigt bra upplevelse under mina 2 år (Cisco Academy+andra kurser).

Men, det absolut bästa jag lärde mig var att jag inte ville jobba som nätverkstekniker, vilket jag var bombsäker på när jag började.

Hade jag haft kvar mitt intresse för nätverk så är jag 100% säker på att jag hade haft väldigt mycket nytta av min utbildning!

Att lära sig själv i alla ära... det krävs oftast ett genuint intresse för någonting för att kunna växa i sitt yrke, orka lägga ner energi på att bli bättre. Vad högskolan kan göra är att styra upp dina kunskaper på ett mer strukturerat sätt, plus att du får jobba med andra bi-saker som struktur, planering och redogöra varför du gör som du gör och få en proffessionell person att bedöma om du utfört uppgiften korrekt. Dessutom fick jag tillgång till utrustning jag aldrig annars hade fått. Vi fick till och med låna hem utrustning att laborera med på fritiden!

En annan viktig sak man lär sig är att arbeta i team... den sociala kompetensen jag fick under högskolan är för mig ovärdelig idag!
Kristoffer G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat