Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-30, 20:46 #6
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av youheardit Visa inlägg
Hejsan!
har suttit och funderat på detta:

Om jag startar en hemsida med en partner, min partner äger domänen "exempel.se" och jag har server. i slutändan så visar det sig att sidan är olaglig på ett eller annat vis, dock inte att domänen är olaglig utan innehållet på sidan.

Vem är det som kommer åka dit, jag som äger server med innehållet eller han som sitter med domänen på hans konto?

tacksam för svar
//Philip Andersson!
Var noga med att ALDRIG ge dig in på olaglig verksamhet!!!

Det finns inga undantag, är du företagare så måste du följa lagen i alla lägen. Det är dessutom DITT ansvar att ta reda på att tjänsten du planerar är laglig, man kan ALDRIG skyylla på att man "inte visste" att det var olagligt, det är bara att kontakta en advokat, för att få detat verifierat. Har man gjort det så kan man i alla fall skylla på att man har "kontrollerat att det var lagligt" och att man givetvis ska ha skriftlig dokumentation på detta.

Skriv en affärsplan så kan du verifiera med fler personer att det du gör är lagligt...

När du dragit igång verksamheten ska du kunna trycka det i tidningen så alla kan läsa vad du gör. Då ska alla kunna läsa även skatteverket, polisen, dina föräldrar, mormor, farmor farfar och morfar. Om du inte själv känner at du kan stå upp för din verksamhet ska du över huvud taget inte ge dig in på det, då är det troligen en dålig idé.

Senast redigerad av Conny Westh den 2009-12-30 klockan 20:50
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat