Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-29, 19:05 #25
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
Du får inget jobb om du inte har någon erfarenhet..
Skämtar du eller?

Du menar på allvar att människor som inte har någon arbetslivserfarenhet aldrig får arbeta?

Klart som faen man får jobb trots att man inte har någon erfarenhet. Hur får människor annars jobb? Föds man med erfarenhet eller vad? Man måste skaffa sig erfarenhet och utbildning någonstans och allting finns inte på internet idag eller i böcker som många tror.

Jag tror inte ett butiksbiträde på ICA MAXI i Stockholm hade erfarenhet innan personen började att arbeta som butiksbiträde eller att Kalle som startade eget företag inom webbprogrammering kunde koda direkt när han fick upp E-texteditor eller intype. Alla börjar vi på ruta ett förutom de få underbarn som finns i världen idag.

När jag hade mitt först jobb på ett lager så hade jag aldrig tidigare arbetat på ett lager, förutom i min källare då, dit jag bär lite kartonger och så. Men jag har inget system som registrerar mina kartonger som jag bär ner och inte heller har jag någon truck som jag använder i min källare för att transportera kartonger och prylar som jag inte vill ha bostaden.

Jag fick helt enkelt lära mig allting, hur det gick till tillsammans med en etablerad och duktig lagerarbetare.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat