Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-28, 14:55 #20
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Thir13teen, kan inte hålla med dig, detta är ett vanligt och accepterat beetende som även många på wn har gjort utan att någon har sagt något, en på wn har ju tom försökt sälja en domän som var fulregad och som var ett regat varumärkte utan att man kallade honom för fula ord. Det är först när man försöker sko sig, sälja eller utnyttja och inte kontakta i detta fallet studiox som jag anser att det är fult gjort, något som några i tråden här även håller med om.

Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Jag skapade den här tråden för jag inte fick något svar av Danielos. Mailet studsade en vecka efter att jag skickat det (trevlig mailserver) och min avsikt var inte att "hänga ut någon" utan jag blev mest förbannad på tillvägagångssättet.
Min MTA är väldigt strängt satt, pga spam och den höga trafik jag har på alla tjänster när det gäller email, men jag skickade ju även pm här på wn till dig.

Citat:
Jag har aldrig hävdad att jag har ensamrätt på namnet, dock är jag övertygad om att danielos inte har kollat EUs databas över registerade varumärken innan han valde att registrera domännamnet. .
Jag sökte på prv och hittade ingenting, var framgår registreringen?

Citat:
Om någon vill registera ett domänamn i mongoliet som är snarlikt ett varumärke som ägs av mig har jag inga synpunkter. Anledningen till att jag inte registerade alla europeiska namn var helt enkelt att jag inte trodde någon annan skulle sno dom - där hade jag således fel.
Jag håller inte med om att detta är att sno, innan man ens har haft en kontakt. Jag skulle vilja jämföra det att man hittar en plånbok på bussen, och man tar den ju inte innan man väljer att inte kontakta ägaren eller polisen. I mitt fall har jag ju kontaktat dig.

Senast redigerad av Danielos den 2009-12-28 klockan 15:00
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat