Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-28, 00:04 #5
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2008
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Firefox må ha många säkerhetshål, hur snabbt fixas dom inte om man jämför med Google Chrome, MSIE?
du har en poäng.
Citat:
Självfallet är det inte lika intressant att utnyttja säkerhetshål i Chrome om den inte används av särskilt många...
Även du...

Fast poängen med vad jag menade var inte att chrome är bäst av alla, jag syftade på ff gentemot alla andra, och varför dem flesta refererar till firefox med tex "Sidan stödjer inte IE6 AKA Internet Explore 6.0. Använd Firefox eller liknande nyare webbläsare." (citat från webbrelaterat) visst i detta sammanhang med webbrealaterat förstår jag dem nämner ff eftersom sidan är riktad mot "oss" inom webbranshen.

Men alla mina kunder jag haft, som jag fått reda på deras val av webbläsare har varit egna företagare likaså privatpersoner som fortfarande suttit med IE6-7.

Då jag även syftade på att jag sett många webbyrå's som referar till ff, målgruppen på webbyrån är oftast företag.

vf inte referera till opera,safari? kanske en dåligt ställd fråga men det valet till ff har slått mig och undrar då vf alla refererar, en anledning till frågan är dock för jag hade tänkt referera till chrome, anledning? jo den för att jag jobbar i chrome och såsom jag bygger ser allting perfekt ut i chrome och vill dock även att dem flesta ska kunna se det som jag, visst ff renderar minst lika bra (om inte även bättre som draqir anser) men eftersom ff har alla sina buggar och säkerhetshål vill jag inte utse kunderna/besökarna för någon "fara".

Citat:
Att du har hört att firefox har flera buggar än IE... Dom vännerna ska du nog inte lita på särskilt mycket. IE6 hade över 120 kända kritiska säkerhetshål etc.
För det första, det är inte vännerna som slått i mig det, sen för det andra skulle jag bara vara skeptisk när jag skrev det, visst vet jag att IE har ett helt tunnland med buggar och säkerhetshål.
youheardit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat