Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-27, 14:18 #5
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
Om jag får möjligheten att ta Cisco-certifieringar som CCNA, CCNP och Trådlösa LAN ska jag göra det då utan att tveka en sekund?

Jag är väldigt intressant av nätverk, hur det fungerar, hur det är uppbyggt och ip-adresser m.m. Om vi bortser från det som ni har angivet att jag ska försöka läsa mer inom, vad ska man helst kunna mer? Vad ligger lönen på som nyutexaminerad Nätverkstekniker? 22-25 tusen före skatt eller mindre? När man är utbildad Nätverkstekniker, kan man arbeta som IT-tekniker då också? Hur eftertraktad är man efter 2 års utbildning och ingen erfarenhet alls?

Ni kanske inte kan svara på detta, men jag testar i vilket fall som helst. Det står att utbildningen läses på distans under två år och ett fåtal träffar i skolan för att koppla ihop nätverk m.m. Hur mycket läser man hemma under två år? Har man typ 5-10 träffar i skolan under 2 års studier eller hur fungerar det?

Ni får gärna tipsa om bra böcker för windows-server och sånt jag ska läsa på för att ha det "lilla extra" som efterfrågas.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat