Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-26, 12:26 #87
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Jag har funderat på en sak under tiden jag inte har varit så aktiv här inne. I början postade jag en platsannons här inne om en utvecklare till vBulletin, en programmerare till mitt forum och jag fick oerhört många meddelanden från personer som ville hjälpa mig, men när jag skrev att det var vBulletin som dom skulle arbeta med, då kunde dom ingenting alls. Jag sökte lite på internet och frågade mig runt och då fick jag svar på varför ingen kunde hjälpa mig, det var för att vBulletin-koden är inte "open-source" som PhpBB och PunBB.

När jag fann den informationen så kom jag att tänka på "Om man inte lär sig vBulletin, hur ska man då kunna arbeta med det i framtiden om fler frågar om hjälp?" Det jag menar är att är alla barn från början och ingen kan allt och allting. Jag är också medlem på Flashback Forum, där har dom en utvecklare och han som utvecklare/programmerare Flashback kunde inte heller något från början, men nu kan han.

Att finna någon som ville göra min design var inga som helst problem utan det som var svårast var som sagt att finna en programmerare till vBulletin. Jag ska ju leverera forumet och startsidan i Januari och eftersom jag inte fann någon programmerare för vBulletin så hörde jag med min kompis som själv är utvecklare och han ville ge sig på vBulletin och koda det, bygga in funktioner och designa, han sa som så "Varför ska man vara rädd för något nytt, det är roligt att lära sig nya saker, plus att jag kommer kunna det om fler frågar?"

Vad vill jag mitt inlägg? Alla kan PhpBB och PunBB, eller 99% kan dessa två forum. När dessa personer började med PhpBB och PunBB så var dom också nybörjare varför gav dom på sig det när dom inget visste? Samma är vBulletin, inte många kan koda vBulletin och ge sig på det. Om man inte kan det, varför vill man inte lära sig? Ser man det som ingen ny erfarenhet eller tillskott i sitt CV?
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat