|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Apr 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Apr 2005
|
Jag har inte läst boken ifråga och jag är heller inte speciellt kunnig i färgnyanser osv, men jag känner mig inte helt bekväm med octarin..
Det får mig direkt att tänka på en gammal Chuck-Norris-kung-fu-film som heter "Octagon".
Octa i kombination med "rin" (som osökt får mig att tänka på det kemiska stridsmedlet "Sarin" när vi pratar "naturmedel") får mig spontant att känna olust till att stoppa dessa produkter i håret..
Missförstå mig inte - brainstormingen är BRA, logotypen är snygg och jag vet INTE hur kvinnor ser på detta (eller känner till filmer och nervgaser...), men smakar jag på "Octarin/e" så LÅTER det även lite "hårt" (nästan "styggt") att uttala pga av "C:et" och "R:et"
Mitt alternativa "mildare" (feminina!?) förslag bygger på:
Att tänka på core-business! (och jag förespråkar enkel- och tydlighet)
VAD är det du säljer?
Svar: Henna!
HUR säljer du?
Svar: Internet (dvs en fördel SEO-mässigt att produkten finns i verksamhetsnamnet/domänen du använder)
Du vill ha en egen prägel på namnet (förstår jag det som)
Svar: CHECK
Möjlighet till att använda namnet för att expandera på ickesvenska marknader (vet inte alls om detta är vad du önskar)
Svar: CHECK
Förslaget: Byt ut "Octa" mot "Henna" och "rine" mot "line"
"HENNALINE"
Fördel SEO-mässigt, Mjukare och snällare uttal, Kan användas på Svensk OCH internationell marknad, Kan känneteckna såväl Verksamhets/Företagsnamn som en hel produktlinje.
Alternativt "HENNALIN" (verkar bara finnas en finsk sida med annan verksamhet), tappar "produktlinjeidén", men blir mer "personlig".
Nåja, det var lite sena tankar från mig iaf...god fortsättning alla!
|