Citat:
Ursprungligen postat av Perben
Kan inga säga att jag är direkt missnöjt med något nätverk. Tradedoubler och Euroads (både SE och DK) ligger pallplats, men det är mest för att jag har mest omsättning på dem. Att slippa bli manuellt godkänd på kampanjerna är en gudagåva för oss som pysslar med SEM också... bedrövligt att vänta flera veckor på godkännande.
|
På TD:s plussida är ju att man får betalt för avslut fram till utbetalningsdagen vad gäller prepayment-annonsörer. Det är samtidigt den stora nackdelen eftersom statistiken upphör när förinbetalningskassan är slut och det sker allt för ofta.
Jag håller också Euroads på pallplats men de skruvar lite för mycket på arvodet löpande i efterhand utan att meddela. Dessutom har de haft några tråkiga affärer där affiliates fått se sina arvoden sjunka betydligt efter trackingfel och samarbete med mindre nogräknade nätverk. När sådant händer borde de ta lärdom av t.ex. Adtraction och åtminstone efterskänka sitt eget arvode. Det vinner de långsiktigt på.
Överhuvudtaget är information viktigt när förändringar görs som påverkar oss publishers. Att t.ex. upptäcka att man marknadfört en annonsör på bästa utrymme under en vecka efter att de stoppat kampanjen är aldrig kul. På det området har Euroads brister.
Vad gäller det viktigaste; att få betalt i tid passerar Euroads, Adservice Media, Adtraction, TD och Zanox utan anmärkningar från mig.