Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-21, 20:12 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av dannel77 Visa inlägg
Tack för svar.

"Det viktiga är om varorna varit behäftade med fel från början eller fel uppstått på grund av handhavande."

Det är ju detta som är omöjligt att avgöra, batterierna kan ju varit hela vid framkomst men på grund av kass kvalité så kan dom gått sönder en tid efter mottagandet och vem skall då stå för kostnaden? Och hur bevisar man vårdslöst handhavande av en sådan här produkt? Det är ju näst intill omöjligt. Om kund reklamerar ett batteri inom 6 månader då faller det på oss att bevisa att det inte var trasigt vid leverans (att det var helt vid framkomst) räcker det alltså att säga att man provat dem innan leverans för att man alltså inte skall bli skyldig att ersätta batterier kontinuerligt under en 6 månaders period?
Nej, så kan man inte göra, de första 6 månaderna så är leverantören skyldig att bevisa att det är kundens fel annars är man som leverantör ersättningsskyldig.

Tycker nog att du kan ge honom ett eller batterier till innan du helt enkelt löser in hela varan och säger att du inte kan få denna kund nöjd. Endera är det en kund med notorisk otur eller så sabbar han systematiskt. Men det kan du troligen inte avgöra utan du får nog räkna med lite svinn i detta fall.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat