Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Jag har 2 Saabar, nya 9-5 Aero kombi båda två. Min ena syster jobbar på Saab och min andra syrras gubbe jobbar på Saab.
Det är en skitbra bil på alla sätt förutom ett. När jag vrider om nyckeln och kör stadstrafik som jag oftast gör drar den 1.8 liter bensin milen. Där är felet!
Jag tror det här är bra för både Trollhättan och mina systrar på en inte allt för lång sikt. Ibland måste man tänka om. Ibland kan det kännas orättvist att man inte skyfflar in miljarder i bilbranchen när man skyfflat in miljarder i princip alla andra stora branscher i sverige och EU. Men jag tror att om man bara skrotar dom gamla bensin/etanolmotorera och fokuserar på exempelvis eldrift kommer pengarna och framgång igen! GM är ju ingen förebild direkt dom hade ju också kursat om inte Obama hjälpt till. Saab är bättre utan dom.
|
Hehe, du är väll från Trollhättan? Vågar du visa dig på torget i Trollhättan idag och säga att du tycker det är bra att saab läggs ner?
Skämt åsido, jag tror med att det kan vara bra på lite sikt att saab läggs ner och att GM försvinner. Sen hade väll kanske det bästa varit om någon fick köpa upp hela rasket och började göra just miljöbilar. Vad man än säger om saab så kan man ju inte säga annat än att dom har många fruktansvärt duktiga ingenjörer som med rätt ledning säkert skulle kunna göra något riktigt bra. Dom har väll redan någon motor liggandes med variabel cylindervolym eller vad det var...