Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-18, 21:08 #15
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Jag har länge tyckt posten´s service var dålig men idag har jag fått erfara den absolut sämsta servicen jag någonsin upplevt från ett fraktbolag. Efter idag känns posten som ett mycket mer kompetent bolag än innan detta hände.

Skulle idag få en mycket viktig leverans med DHL, enligt spårningen så lastades det för utkörning på morgonen. Eftersom jag inte vill missa paketet så stannar jag hemma hela dagen och avstår från att utföra diverse ärenden.

När klockan är 16.00 undrar jag var mitt paket är så jag hör av mig till DHL. De säger att det är på väg och borde vara hos mig inom kort. Väntar lite till och 45min senare när klockan är 16.45 börjar jag bli orolig och ringer igen, då får jag veta att DHL bilen hade vart hos mig 16.05 men att "ingen fanns för att ta emot paketet". Det visar sig att DHL chaffisen inte förstod sig på en tavla med namn och runda knappar som vanliga människor kallar ringklockor utan hade helt enkelt skitit i att ringa på. De säger att jag får vänta tills måndag men jag ger mig inte och får veta att jag möjligen skulle kunna hämta det lite senare på DHL´s uthämtningsställe vid landvetter flygplats (utanför Göteborg). De säger att de skall kolla upp och sedan återkomma.

45min senare har ingen återkommit och jag ringer igen, då har den jag pratat med gått för dagen... Pratar med en ny tjej som säger som alla andra hos DHL´s support "inget vi kan göra, vi vet inget om det osv.". Ringer några gånger till och får tillslut tag på någon som säger att hon ska ringa upp om det kommer in till Landvetter.

Får sedan ett samtal ca 45min senare och då säger hon att jag kan åka ut för att hämta det. Kör då 25km från centrala Göteborg strax efter 19.00 ut till DHL. Kommer fram och då är det tydligen så att paketet ligger på en annan DHL central i Göteborg men de har "inte" nummer eller öppettider till dem. Ringer supporten igen från bilen och får då veta att de stängt det andra uthämtningsstället för helgen.

Nu har jag alltså lagt ner en hel dag på att ordna med leveransen kört 50km för att hämta och ringt supporten minst 10gånger varav de flesta bara försökte få mig att ge mig och vänta tills nästa veckan. Men det finns en anledning till att jag betalar för DHL för internationella försändelser och det är för att få fram det i tid. Nu kan jag lova att nästa gång väljer jag ett annat fraktbolag. Frågan är vad man betalar en mindre förmögenhet för egentligen? Jag trodde det var servicen, men den är tydligen obefintlig hos detta bolag.

För att avsluta detta långa inlägget så vill jag bara säga att service är idag tyvärr en stor bristvara i hela samhället men jag är i alla fall villig att betala det lilla extra för de företagen som kan ge mig service. Det gäller både fraktbolag, webbutiker och alla andra företag jag har att göra med.
erdistfroh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat