Ämne: Företagsnamn
Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-18, 19:08 #3
najjie najjie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 80
najjie najjie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Rent spontant tycker jag ordet "Import" får mig att tänka på små källarbutiker med "halvsuspekt verksamhet", men det kanske bara är jag?!

Jag ger följande små förslag:

1. Octrarin (enbart)
2. Octrarin Beauty
3. Octarin Nature
4. Octarin Skönhet
5. Octarin Natur
Tack för responsen! Så Octarin är bra i alla fall? Jag har gått och funderat på det idag, och det låter som blandning an nektarin och oktav eller nått. Kanske som ett instrument? Jag gillar det.

Du kan nog ha rätt om att Import inte låter så bra. Ifall det inte låter källare så i alla fall lagerlokal, det utstrålar inte kunskap utan affärer.

Dina engelska förslag går bort, och skönhet också. Mitt intresse för det jag håller på med än genuint men jag gillar inte resten av skönhetsbranschen och känner som att mina produkter mer handlar om hälsa än skönhet.

Natur var däremot bra, jag funderar lite på Naturprodukter igen? Vet att jag sa att det var pretentiöst men ändå..

Octarin Naturprodukter

Svenskt och lagom definierat?

Fast jag vill inte bli inkastad i samma fack som resten av de tusentals butiker som säljer så kallad ekologisk/naturlig kroppsvård. Vad jag håller på med är inte alls samma sak... Natur, Naturligt, Organiskt, Organiska... Nånstans där kanske det finns ändå. Naturlig hår och kroppsvård blev naturvård och det blev ju lite fel..

Octarin Organiska blev ju snyggt men lät inte alls bra.

Organvård! Om man får spåra ur lite...
najjie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat