Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-16, 09:58 #4
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Ursprungligen postat av marcuslind Visa inlägg
Personligen är jag inte insatt i VPS.
OK, då börjar vi om på nytt:
En VPS administreras vanligtvis av kunden som då bestämmer vilka tjänster som skall finnas på den servern. Leverantörens ansvar är då att tillhandahålla driften av denna servern - that's it.

Vidare kan kunder köpa tjänster, vanligtvis på konsultbasis, där leverantören hjälper till att installera diverse tjänster på denna servern, t ex en FTP-server.
Därför vill jag poängtera att om Levonline har levererat en fungerande server så är deras jobb avklarat.
Att en FTP-server inte fungerar, om vi fortfarande pratar om en VPS och de förutsättningar som jag förklarar ovan, så har Levonline absolut inget med det att göra då det faller under kundens ansvar.

Att administrera en VPS kan ske på många olika vis.
Vanligtvis så tillhandahålls en kontrollpanel där man kan installera- eller starta om VPS servrar.
Hur du laddar upp filer beror helt och hållet på vilket protokoll kunden själv vill använda. FTP är ett av många protokoll för filöverföring.

För att klargöra
Har ni endast köpt en VPS utan några som helst tilläggstjänster i form av hjälp att ev. installera en FTP server så är inte ursprungsfrågan/kritiken alts korrekt.
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat