Citat:
Ursprungligen postat av MrBob
Nej, dom vet inte hur exakt det är, men tänk omvänt; Om 200 pers klickar på en AdWords -annons och sen 100% av dessa klickar igen på någon Google -sida inom "google-domänen" (kan vara sökresultat, annan adwords, eller nytt sökresultat) så ger det en vink om just denna webbplatsens värde.
Eller snarare, saknad av värde, värdelös! :-)
Det kanske inte går att mäta folks intresse, men folks ointresse går att mäta.
Men samtidigt är det så, SEO, eller google som sökmotor är inte till för just dessa personer, de som klickar på bokmärke, eller de som skriver in adressen i adressfältet...
Tänk på denna sidan! Alla som postar på daglig basis! Min gissning är att de flesta klickar på ett bokmärke eller skriver wn.se i adressfältet. Inte söker i sökmotorn för att komma till just denna webbplatsen...
Men för just denna webbplatsen är de trogna, de återkommande besökarna de viktiga besökarna! :-)
|
Jag är med på noterna och håller med här. Avvisningsfrekvensen (bounce rate) är ju fullt möjligt att mäta och ger dem en bra fingervisning hur relevansen i sökresultatet är. Om sajten på position ett på ett sökord helt plötsligt börjar få en hög avvisningsfrekvens är det naturligt att denna sajt flyttas ner.
Det jag menade var mer exakt besöksstatistik. WN som nämndes har en hel del extra besökare som inte syns för Google. De som skriver in adressen, har WN som speeddial eller bokmärke m.m.
Citat:
Ursprungligen postat av MrBob
Men samtidigt, Google kan ju inte mäta hur många som skriver in URL i adressfältet, eller klickar på ett bokmärke... Det kan dom aldrig mäta, men för dessa personer och besökare finns andra analysverktyg. (Inte Analytics alltså.)
|
Jag kom att tänka på Google Toolbar, med det borde Google kunna se vilka adresser som manuellt skrivs in i adressfältet.