Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Min målgrupp är ju singlar, gifta, sambo, barnfamiljer, ungdomar, företag, föreningar och större grupper som kanske ska iväg och fira 50 års kalas i Turkiet.
Sedan kommer jag inte bara att ha ett forum och en startsida utan även en annan sida. Men det som oroar mig mest nu är när han kommer upp med sitt forum på internet, om han är före eller efter mig. Sen vinner han nog lite på sin domän också eftersom den speglar innehållet direkt men sedan har han aldrig drivit ett forum tidigare, inga kunskaper eller erfarenheter inom det området, så där vinner jag lite också.
|
Då har du många konkurenter, försök att göra en konkurentanalys och se vad dina konkurenyer fokuserar på, försök hitta en målgrupp som de "glömt" eller missat på något sätt, sen har du lättare att fokusera på just den målgruppen och utforma ditt erbjudande så det passar målgruppen som hand-i-handske. Då har dina konkurenter svårt att matcha ditt erbjudande. Och jag pratar INTE om lägsta pris, utan om bästa helhetsupplevelse, eftersom du är i upplevelse-branchen.