Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-14, 10:50 #59
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Säg att han fakturerar mig den angivna summan och dra bort 50% minst, då har han 20 000kr kvar och det är en förbannat bra lön för att arbeta deltid och sedan att arbeta heltid, det blir ungefär 40 000kr när man har dragit bort 50% minst.
De flesta duktiga programmerare vill inte jobba halvtid och det är svårt för någon att jobba halvtid för att sedan täcka upp den andra halvan, och en duktig programmerare behöver inte ta ett halvtidsjobb och vill inte hellre göra det, men lycka till att hitta någon, de flesta av oss här på WN anser att du har små chanser att lyckas. Det hade varit en helt annan grej om du själv kunde programmering och att du tog in en nybörjarprogrammerare med talang och anställde honom på halvtid för att han sedan lära upp honom.

Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Webbprogrammerare som arbetar heltid, tjänar dom också 500kr/tim, dom som är anställda av företag? Eller ligger dom på en vanlig timlön runt 120-150kr/tim eller har dom också fantasilön?
Om man fakturerar per timme, så måste man ju även få in pengar som täcker ens kostnader även de timmar och dagar då man inte har uppdrag, så det handlar inte om fantasilöner i slutändan när man deklarerar sin årsinkomst efter årets slut, själv skulle jag aldrig åta mig ett programmeringsuppdrag eller serverkonfigureringsuppdrag under 800kr/timmen. Som jämförelse kan man ta en vanlig revisor med gymnasieutbildning som har 15-25 års erfarenhet som normalt brukar ta 700-800kr/timmen. Men som jag har varit inne på tidigare, tar du en programmerare från ett annat land kommer du undan med under halva priset.

Senast redigerad av Danielos den 2009-12-14 klockan 10:59
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat