Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
Nej, men om du läser "Tartares.." inlägg, så fattar du att det är en liten smula ironi från min sida.
Marcus hamstrade troligen sina domäner i samband med en rea från IIS, och nu när räkningen från IIS kommer så säljer man av det hela..
|
Yup du har rätt så var det med största sannolikhet eftersom domänerna registrerades genom .SE´s då största ombud som, om jag minns rätt hade en dygnskampanj som gav slutkunder extremt fördelaktiga priser vid registrering av .se-domän alt. webbhotell.
Men sen behöver jag rätta dig; .SE "rear" inte ut domäner, utan har anuellt sedan ett antal år gjort lite olika marknadsföringsinsatser, där en del kan ha varit att på olika sätt stimulera sina partners (tidigare "ombud" och numera "registrarer" - I det fall slutkundspriserna temporärt sänkts för .se-domäner, så har det inte handlat om .SE, utan i förekommande fall en prissänkning av respektive ombud).
Jag behöver även vara "torr" (och låtsas som att jag inte förstår ironi), då det finns ett fåtal wn-besökare som lite lösryckt läser något och sedan får för sig att det handlar om något annat.