Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-12, 13:40 #32
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Tyckte inte det var något vidare svårt att komma igång, dock hade jag en kollega att bolla med. Fick även rådgivning av min mor som är duktig på bokföring / ekonomi.

Vi gick även på olika seminarier som AMS höll om starta eget, vilka var jätte bra.

Därefter fick vi även rådgivning av en som jobbade åt Almi.

Vi hade även en kontakt på banken som hjälpte oss med att starta bankkonton och dylikt. Var inga problem med att ta mindre lån i början heller, behövdes ingen täckning upp till 25 000kr. Dock är väl det ett relativt lågt kapital, men för oss var det tillräckligt.

Vi satt även i möte med någon chef på kommunen där vi fick presentera vår affärsidé och affärsplan, där vi anslog om ekonomiskt bistånd.

Att någon annan skall peka ut rådgivare åt dig inom den branschen du vill starta upp ditt företag inom tycker jag är absurt. Har man inte stake nog att söka kontakter på marknaden bör man kanske fundera på om man bör starta upp eget?

Förstår inte riktigt varför man skall sänka massa skatter och avgifter för de som startar eget? Man måste ju ändå ge bort hela kakan förr eller senare, så är det inte bättre att peka på att så här är det och sträva efter detta.

Senast redigerad av WeaZear den 2009-12-12 klockan 13:43
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat